سفر ارومیه و جلفا 95.4.16 تا 95.4.19

صبح روز چهارشنبه ساعت 6:00 از خانه همراه با مادرم حرکت کردیم.

بعد از سوار کردن هم سفری ، در طباخی کپل مپل واقع در گهردشت کرج کله پاچه خوردیم و سپس ساعت 7:30 سفرمان را آغاز کردیم.

به دلیل اذحام شدید در اتوبان کرج قزوین، از جاده قدیم راهی قزوین شدیم و بعد از رسیدن به قزوین از مسیر زنجان به تبریز رسیدیم.

حدودا ساعت 16:30 به روستای صخره ای کندوان واقع در تبریز رسیدیم و بعد از صرف نهار در رستوران زیبای کندوان از خانه های صخره ای آنجا دیدن کردیم.

بعد از کندوان راهی مسیر ارومیه شدیم، پل دریاچه ارومیه با جلبک های قرمزی که در آب درآمده بود بسیار بسیار دیدنی بود.

در راه دیسک چرخ عقب شاگرد ماشین شل شده بود و ماشین صدا میکرد اما مجبور بودیم با همان وضعیت ادامه دهیم، وقتی به ارومیه رسیدیم جلوبندی ساز مشکل ماشین را حل کرد اما میگفت خیلی خطرناک بوده.

خلاصه در ارومیه هتل های مختلف را دیدیم و سپس هتل خرم ارومیه را برای اقامت انتخاب کردیم و شب را استراحت کردیم.

صبح روز پنجشنبه ، ساعت 7:30 از خواب بیدار شدیم و بعد از آماده شدن و صرف صبحانه در هتل خرم ، ساعت 10:00 از هتل خارج شدیم.

برای پنجشنبه شب هتل ایران پارک ارومیه را رزرو کردیم و سپس راهی مسیر مرز سرو (مرز ایران و ترکیه) شدیم.

بعد از دیدن فروشگاه های سرو راهی مسیر دریاچه مارمیشو ارومیه شدیم، بیشتر مسیر رودخانه در کنار جاده بود تا اینکه در آخر بعد از طی کردن یک مسیر زیبا به دریاچه رسیدیم، دریاچه ای که بین درختان پوشیده شده بود، منظره زیبایی بود.

سپس برای صرف نهار به به داخل شهر ارومیه بازگشتیم و در پیتزا فروشی کاکوتی نهار را خوردیم.

سپس راهی مسیر سد مخزنی شهرچای و بند شدیم و از مسیر تفرجگاه بند عبور کردیم و به سد رسیدیم.

در راه برگشت در منطقه بند در سفره خانه سنتی باران توقف کردیم ، ترافیک . باران شدیدی شده بود و ما در سفره خانه قلیون معجون و آش دوغ سفارش دادیم و به انجام بازی های مختلف با هم سفری ها مشغول شدیم.

بعد از چند ساعت به هتل ایران پارک بازگشتیم و شب را استراحت کردیم.

صبح روز جمعه ساعت 8:30 از خواب بیدار شدیم و بعد از آماده شدن و صرف صبحانه در هتل، ساعت 10:45 راهی مسیر جلفا شدیم.

تقریبا ساعت 15:00 به جلفا رسیدیم و بعد از بررسی هتل های مختلف، هتل جلفا را رزرو کردیم.

سپس از بازار ستارخان جلفا دیدن کردیم و در رستوران سنتی آنجا برای نهار دیزی خوردیم.

سپس راهی مسیر رود ارس (مرز نخجوان) شدیم و بعد از آن از کلیسای چوپان دیدن کردیم و سپس برای دیدن کلیسای سنت استپانوس ادامه مسیر دادیم.

اما به دلیل دیروقت بودن امکان بازدید از کلیسا مقدور نبود و بعد از تماشا از محوطه کلیسا، مجبور به ترک آن منطقه شدیم.

به همین خاطر بازگشتیم و مجددا از فروشگاه های ستارخان تا شب دیدن کردیم.

سپس ساعت 23:15 از آنجا بیرون آمدیم و برای صرف شام به فست فود مدیلا رفتیم، بعد از صرف شام به هتل بازگشتیم و شب را استراحت کردیم.

صبح روز شنبه از خواب بیدار شدیم و بعد از حاضر شدن از هتل خارج شدیم و وسایل صبحانه را خریدیم و در یک پارک زیبا در مسیر صبحانه را خوردیم و سپس راهی مسیر آبشار آسیاب خرابه شدیم.

بعد از حدودا نیم ساعت به آسیاب خرابه رسیدیم، بعد از طی کردن یک مسیر پیاده به آبشار رسیدیم، وای که چه آبشار زیبایی بود، واقعا یکی از مکان هایی بود که من از دیدنش لذت بردم و باز هم به قدرت خدا پی بردم.

کلی عکس اونجا انداختیم و کلی هم خیس شدیم و بعد از تماشای آبشار از خود آسیاب دیدن کردیم که البته جالب توجه نبود.

سپس به جلفا بازگشتیم و مجدد از کلیسای سنت استپانوس که روز قبل بسته بود دیدن کردیم.

فضای زیبایی داشت، یک قسمت زیبا را پیاده باید می رفتیم تا به کلیسا برسیم.

از کلیسا دیدن کردیم و سپس راهی مسیر بازگشت به کرج شدیم.

در بین راه در تبریز نهار را صرف کردیم و سپس مجددا راهی مسیر بازگشت شدیم.

شب حدودا ساعت 22:00 به کرج رسیدیم و سفر 4 روزه ما به پایان رسید.

سفر بسیار عالی با کلی خاطرات قشنگ و تجربیات زیبا بود.

خیلی خوش گذشت جای همگی خالی.

سفرنامه...
ما را در سایت سفرنامه دنبال می کنید

برچسب : سفر از ارومیه به وان,سفر به تبریز و ارومیه, نویسنده : shsafarnameho بازدید : 454 تاريخ : يکشنبه 28 شهريور 1395 ساعت: 19:23